Szerokość 2.0-2.6 cala, bieżnik agresywny do jazdy terenowej. Mieszanka gumy 2- lub 3-warstwowa, dają namca dobrą przyczepność i trwałość. Ciśnienie robocze 1.4-2.
8 bara. Możliwość zastosowania systemu bezdętkowego (tubeless). Waga pojedynczej opony 750-1100g. Cena detaliczna 150-400

Wkładki antyprzebiciowe kevlar stanowią potrzebny element wyposażenia dla każdego rowerzysty XC, który ceni sobie bezproblemową jazdę w trudnym terenie. Materiał ten, znany głównie z celów militarnych, świetnie daje efekt także w ochronie opon rowerowych. Przy swojej wytrzymałości i elastyczności, kevlar odpowiednio zabezpiecza dętkę przed przebiciem przez ostre kamienie, gałęzie czy inne przeszkody spotykane na szlakach.
- Zwiększona odporność na przebicia
- Minimalna waga dodatkowa
- Łatwość montażu
- Zachowanie elastyczności opony
- Długa żywotność
Wkładki kevlarowe dodają jedynie parędziesiąt gramów do wagi koła, co jest niemal niezauważalne podczas jazdy. Ich montaż jest dosyć prosty i może być wykonany samodzielnie w warunkach domowych. Zwróćmy uwagę, że stosowanie wkładek nie wpływa mocno na właściwości jezdne opony, zachowując jej naturalną elastyczność i przyczepność.
Wpływ wkładek kevlarowych na aerodynamikę roweru XC

Mało kto zdaje sobie sprawę, że wkładki antyprzebiciowe mogą mieć minimalny, ale pozytywny wpływ na aerodynamikę roweru. Poprzez stabilizację kształtu opony podczas jazdy, szczególnie na wysokich prędkościach, kevlar pomaga utrzymać optymalny profil aerodynamiczny. Jest to ważne podczas zawodów XC, gdzie każda sekunda może zadecydować o końcowym wyniku. Badania wykazują, że stabilniejsza struktura opony może przyczynić się do redukcji oporu powietrza nawet o 0,5%.